جک های تعادل جرثقیل چه کاربردی دارند؟

جک های تعادل جرثقیل چه کاربردی دارند؟

کاربرد جک های تعادل جرثقیل

جک های تعادل جرثقیل بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و در جرثقیل های متحرک مانند جرثقیل های کارگاهی (لقمه گیر) و جرثقیل های موبایل (ماشینی) بسیار زیاد به کار گرفته می شوند با ما همراه باشید تا شما را با جک های تعادل جرثقیل بیشتر آشنا کنیم.

جک های تعادل جرثقیل

جک های تعادل تشکیل شده از پمپ هیدرولیکی و تلسکوپ هایی می باشند که وظیفه دارند لاستیک های جرثقیل های متحرک را کمی از زمین جدا کرده تا فشار بار بر روی لاستیک ها قرار نگیرد با توجه به اینکه چندین تن بار توسط جرثقیل های متحرک جابه جا می شود لاستیک ها توان تحمل این بار را ندارند همچنین بار به صورت مساوی بین جک ها در سطح مقطی بیشتر تقسیم شده که باعث می شود توان باربرداری جرثقیل بیشتر شده و احتمال از دست رفتن تعادل جرثقیل و سقوط آن کمتر شده و از بین برود البته جک های تعادل نکاتی جهت استفاده صحیح نیز دارند به طور مثال محل زدن این جک ها باید مستحکم بوده تا فشار باری که جرثقیل بلند می کند را تحمل کرده و جک ها در زمین فرو نروند.


در ادامه بخوانید: حمل انواع دستگاه با جرثقیل


جک های تعادل جرثقیل

حفظ تعادل بوم

با توجه به ارتفاع زیاد بوم جرثقیل ها حفظ تعادل آنها مهم است زیرا هرچه طول بیشتری داشته باشند و وزن باری که بلند می کنند بیشتر باشد جرثقیل تعادل خودش را بیشتر از دست داده و باعث ایجاد حادثه می شود حفظ تعادل بوم و باری که جرثقیل بلند کرده همگی بر عهده جک های تعادل جرثقیل می باشد.


در ادامه بخوانید: لیور جرثقیل چیست و چه کاربردی دارد؟


جک های تعادل در چه نوع از جرثقیل ها وجود دارند؟

در جرثقیل های متحرک وجود جک های تعادل ضروری می باشد چراکه جرثقیل های متحرکی مانند جرثقیل موبایل پایه ثابت و نصب شده ای بر روی زمین ندارند در نتیجه باید وزن جرثقیل و باری که میخواهد جابه جا کند بین جکهای تعادل تقسیم شده و تعادل جرثقیل را حفظ کند.

جک های تعادل در چه نوع از جرثقیل ها وجود دارند؟

توان جک ها توسط چه چیزی تامین می شود؟

توان جک ها توسط نیروی هیدرولیک تامین شده و توسط تلسکوپی به سمت زمین وارد شده و باعث می شود تا جرثقیل از زمین ارتفاع بگیرد درست مانند بوم یا تلسکوپی که جرثقیل با آن بار را بلند می کند بوم نیز به این شکل عمل می کند ولی با این تفاوت که نیروی خود را به سمت زمین وارد می کند. بسته به نوع و تناژ جرثقیل ها توان جکهای تعادل به کار رفته درآنها نیز متفاوت است.


در ادامه بخوانید: اجزاء و اصطلاحات فنی جرثقیل های متحرک


1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *