آشنایی با تسلا سایبرتراک؛ وانت سریع، عجیب و ضد ضربه

آشنایی با تسلا سایبرتراک

آشنایی با تسلا سایبرتراک

احتمالا تاکنون خبرهای زیادی درباره تسلا سایبرتراک یعنی جدیدترین محصول شرکت تسلا شنیده باشید بی تردید اولین چیزی که در اولین برخوردتان جلب توجه می کند طراحی مدرن و نامتعارف آن است. این خودرو نه تنها هیچ شباهتی به پیکاپ های رایج کنونی ندارد بلکه اتومبیل‌ های موجود در فیلم‌ های علمی-تخیلی و سفینه‌ های فضایی را در ذهن تداعی می‌ کند.

تسلا سایبرتراک از پیشرانه‌ هایی تمام الکتریکی بهره برده و در سه نسخه تک، دو و سه‌ موتوره تولید خواهد شد. درباره قدرت و گشتاور نسخه‌ های مختلف فعلا اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌ دانیم که مدل پایه شتابی برابر با ۶.۵ ثانیه داشته و قادر است تا ۴۰۰ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ پشت‌ سر بگذارد.

آشنایی با تسلا سایبرتراک


در ادامه بخوانید: معرفی ۴ کامیون تمام الکتریکی برتر


شتاب مدل دو موتوره ۴.۵ ثانیه و حداکثر برد آن ۴۸۰ کیلومتر اعلام شده است. اما قوی‌ ترین نسخه سایبرتراک وارد حریم خودرو های اسپرت و سوپراسپرت شده، چرا که گفته می‌ شود این نسخه برای دستیابی به سرعت صد کیلومتر در ساعت تنها به ۲.۹ ثانیه زمان نیاز داشته و رکورد ۱۰.۸ ثانیه را در درگ یک چهارم مایل ثبت می‌ کند. تسلا می‌ گوید این نسخه از سایبرتراک خواهد توانست تا ۸۰۰ کیلومتر مسافت را بدون نیاز به شارژ مجدد طی کند که در صورت تحقق در دنیای واقعی رقمی خارق‌ العاده خواهد بود. این را هم اضافه کنیم که نسخه‌ های مختلف سایبرتراک حداکثر سرعتی بین ۱۸۰ و ۲۱۰ کیلومتر در ساعت خواهند داشت.

تسلا سایبرتراک

ظرفیت حمل بار تسلا سایبرتراک

برای یک اتومبیل پیکاپ ظرفیت حمل بار و قابلیت‌های آفرود از اهمیت بالایی برخوردار است. سایبرتراک با توانایی حمل نزدیک به ۱۶۰۰ کیلوگرم بار و یدک‌کشی تریلر ۶۳۵۰ کیلوگرمی تمامی خریداران خود را راضی نگه می‌ دارد. ایلان ماسک برای نمایش توانمندی‌ های بالای سایبرتراک در برابر رقبا، ویدیویی از طناب‌ کشی این خودرو با فورد F-150 را در مراسم رونمایی پخش کرد. در این ویدیو سایبرتراک موفق می‌ شود به‌راحتی پرفروش‌ ترین پیکاپ جهان را به دنبال خود بکشد. علاوه بر این، آقای ماسک ویدیویی از مسابقه درگ سایبرتراک با پورشه ۹۱۱ را نیز برای خبرنگاران پخش کرد که طبق انتظار این مسابقه هم با موفقیت پیکاپ تسلا همراه بود.

ظرفیت حمل بار تسلا سایبرتراک

سیستم تعلیق تسلا سایبرتراک

با توجه به سیستم تعلیق بادی و امکان افزایش ارتفاع تا ۴۰ سانتی‌ متر از سطح زمین و همچنین زوایای ورود و خروج ۳۵ و ۲۸ درجه‌ای، سایبرتراک در مسیرهای آفرود حرف‌ های زیادی برای گفتن خواهد داشت. برای رانندگی با این پیکاپ حالت‌ های گوناگونی تعریف شده که بسته به مسیر و نوع کاربری قابل انتخاب هستند.

سیستم تعلیق تسلا سایبرتراک


در ادامه بخوانید: انواع خودروبر و ایمنی هر یک در جابجایی خودرو


ظاهر و فضای داخلی سایبرتراک

نسخه پایه از این خودرو حامل برچسب قیمتی برابر با ۳۹۹۰۰ دلار است؛ بهای نسخه سه‌‌ موتوره نیز از ۶۹۹۰۰ دلار شروع می شود که این رقم با بهای مجهزترین مدل پیکاپ فوق‌ العاده محبوب فورد F-150 تقریبا برابر است. براساس ویدیویی که از زمان رونمایی سایبرتراک منتشر شده، فضای داخلی این خودرو کاملا با نمای خارجی آن متفاوت است. در حالیکه صندلی‌ ها با نمای خارجی آینده‌ نگر خودرو همخوانی دارند، طراحی کابین کمی ساده و آشنا است. در فضای داخلی هیچ مورد عجیبی به جز داشبورد کاملا سفید دیده نمی‌ شود. روی داشبورد فقط شاهد تبلت سرگرمی رسانه‌ ای و فرمان عجیب خودرو هستیم.

ظاهر و فضای داخلی سایبرتراک

بد نیست بدانید اتاق سایبرتراک که در واقع نقش شاسی را نیز ایفا می‌ کند، جنسی از آلیاژ به کار رفته در بدنه فضاپیمای استارشیب شرکت اسپیس‌اکس دارد. شیشه‌ ها نیز گفته می‌شود در برابر گلوله‌ هایی با کالیبر ۹ میلی‌متر مقاوم هستند. این را هم اضافه کنیم با توئیت آقای ماسک مشخص شده که علاقه‌ مندان سایبرتراک خواهند توانست با سفارش آپشن “کمپر مد” پیکاپ خود را به یک خودروی مخصوص کمپینگ تبدیل کنند.

کمپر مد سایبرتراک


در ادامه بخوانید: حمل کانتینر با جرثقیل


1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *