نگاهی به کامیون امپاور بهمن دیزل

نگاهی به کامیون امپاور بهمن دیزل

کامیون امپاور بهمن دیزل

شرکت بهمن دیزل به عنوان بزرگترین تولید کننده کامیونت‌های کشور محصولی جدید با نام کامیون امپاور BD500 رونمایی کرد در این مقاله قصد داریم کامیون امپاور بهمن دیزل را مورد بررسی قرار دهیم؛

کامیون امپاور بهمن دیزل

پیشرانه و استاندارد های کامیون امپاور بهمن دیزل

پیشرانه امپاور BD500 حدود ۱۲ لیتر حجم دارد و از ساختار شش سیلندر خطی پیروی می‌کند. این پیشرانه به توربوشارژر و اینترکولر مجهز است و علاوه برآن مطابق استاندارد عدم آلایندگی یورو ۵ توسعه یافته است. باک سوخت امپاور BD500 آلومینیومی است و ۹۴۰ لیتر حجم دارد. حجم مخزن ادبلو امپاور BD500 نیز ۸۵ لیتر اعلام شده است. عدد ۵۰۰ در نام امپاور BD500 به قدرت این کامیون اشاره دارد، جایی که موتور ساخت کامینز با ۴۹۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است و از این نظر امپاور BD500 محصولی کم‌رقیب در بازار کامیون‌ها و کشنده‌های کشورمان خواهد بود.


در ادامه بخوانید: انواع کامیون و کاربرد آن


گیربکس کامیون امپاور بهمن دیزل

برای گیربکس امپاور BD500 نیز از جعبه دنده ساخت ZF استفاده شده است که ۱۲ دنده به جلو و ۲ دنده به عقب را در اختیار راننده قرار می‌دهد. عدم نصب ریتاردر یا سیستم ترمز کمکی یکی از کمبودهای بزرگ کامیون‌های تولید داخل طی سالیان اخیر بوده است. به جهت ایمنی بیشتر گیربکس امپاور BD500 مجهز به ریتاردر (سیستم ترمز کمکی) است. ریتاردر نصب شده روی امپاور BD500 نیز ساخت ZF آلمان است و پنج حالت مختلف را شامل می‌شود.

کامیون امپاور


در ادامه بخوانید: آشنایی با کامیون الکتریکی تسلا سمی


کابین کامیون امپاور (EMPOWER)

کابین امپاور (EMPOWER) بسیار مدرن، ارگونومیک و مجهز به امکانات بی نظیری می باشد. تقریبا تمام ادوات مرتبط با داشبورد و فرمان، از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند. این شرایط می‌تواند طول عمر تجهیزات در سال‌های کار را افزایش دهد. طرح کلی داشبورد با انحنای چشم‌نواز سرتاسری، حس خوبی به راننده می‌دهد. چیدمان کلیدها برای بهبود دسترسی نیز، راضی‌کننده به نظر می‌رسند. پشت فرمان، ساختار تخت با نمایشگر بزرگ برای کامپیوتر سفر وجود دارد که اطلاعات فنی را با وضوح مناسب به اطلاع راننده می‌رساند.

کابین کامیون امپاور (EMPOWER)

دیگر مورد جذاب برای امپاور BD 500، نمایشگر لمسی مجهز به رهیاب ماهواره‌ای است. طراحی صندلی‌ها برای جدیدترین محصول بهمن موتور، مناسب رانندگی در مسیرهای طولانی‌مدت به نظر می‌رسد و ظاهرا تفاوت چندانی با مدل‌های اروپایی ندارد؛ هرچند که این مورد باید در درازمدت توسط راننده‌های حرفه‌ای قضاوت شود. دسته‌دنده‌ی کوتاه و نزدیک صندلی، هماهنگ با فرم کلی داشبورد جا‌ی‌گذاری شده است و مسیر حرکت در کابین برای راننده را ساده می‌کند. امپاور BD 500، اتاق جادار با فضای راحت برای خواب دو نفر دارد.

کابین کامیون امپاور

امکانات و قابلیت های کامیون امپاور بهمن دیزل

سیستم تعلیق امپاور BD500 نیز از چهار فنر بادی بهره می‌برد و قابلیت تنظیم ارتفاع از راه دور برای آن تدارک دیده شده است. ترمزهای این کشنده نیز در جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. امپاور BD500 به این سیستم‌های ایمنی نیز مجهز است: سیستم هشدار انحراف از مسیر (LDWS)، سیستم ترمز اضطراری هوشمند (AEBS) ، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)، بخاری در جا، سانروف برقی، یخچال، سیستم مولتی مدیا، سیستم رهیاب و دو تختخواب. همچنین مالک می‌تواند سیستم نمایش فشار باد لاستیک‌ها، کولر درجا و تامین خودرو برای حمل کالاهای خطرناک براساس استاندارد اروپا را برای امپاور BD500 سفارش دهد. بهمن دیزل قیمت امپاور BD500 را حدود ۳ میلیارد تومان اعلام کرده است.


در ادامه بخوانید: آشنایی با کامیون هوم‌تراک جیلی


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *