آشنایی با کامیون هوم‌تراک جیلی

آشنایی با کامیون هوم‌تراک جیلی

کامیون هوم‌تراک جیلی

برند خودروهای تجاری جیلی یعنی «فاریزون اتو» (Farizon Auto) از کامیون کِشندهٔ جدیدی بنام هوم‌تراک (Homtruck) پرده‌برداری کرده است. این کامیون نمایانگر نسل بعدی کِشنده‌های هوشمند و با انرژی جدید است. هوم‌تراک که بر اساس معماری بسیار ماژولاری ساخته شده، وعده داده است که با شروع تولید و تحویل در اوایل سال ۲۰۲۴، یکی از پیشرفته‌ترین و پاک‌ترین خودروهای تجاری دنیا باشد. با ما همراه باشید تا شما را با کامیون هوم‌تراک جیلی بیشتر آشنا کنیم.

کامیون هوم‌تراک جیلی


در ادامه بخوانید: معرفی ۴ کامیون تمام الکتریکی برتر


معماری کامیون هوم‌تراک جیلی

معماری این کامیون امکان تجهیز به چندین نوع قوای محرکهٔ مختلف مثل الکتریکی با افزایش‌دهندهٔ برد، هیبریدی متانولی و تمام الکتریکی با قابلیت تعویض باطری را دارد که در آخری، کامیون می‌تواند در جایگاه‌های خدمات در سراسر بزرگراه‌ها، در عرض چند دقیقه باطری‌های خود را با نمونه‌های شارژ شده تعویض کند. هرچند هنوز هیچ مشخصاتی در مورد هوم‌تراک اعلام نشده اما به گفتهٔ جیلی، این کِشنده پیشرفت‌های بزرگی در زمینهٔ پیشرانه‌های پایدار دارد و روی کارایی و همین‌طور ایمنی راننده و عابرین پیدا تمرکز کرده است.

معماری کامیون هوم‌تراک جیلی

بررسی داده های ترافیکی و ارائه بهترین مسیرها

علاوه بر این، مهندسان فاریزون اتو پس از بررسی نیازهای رانندگان خودروهای تجاری و همین‌طور ناوگان‌های حمل‌ونقل، راه‌حل‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مختلفی را برای ارائهٔ کارایی بیشتر توسعه داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، هوم‌تراک می‌تواند به پلت‌فرم‌های داده‌های شبکهٔ لجستیک متصل شود تا رانندگان بتوانند بهینه‌ترین سفارشات را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کرده و هزینه‌های عملیاتی در طول مسیرها را محاسبه کنند. سنسورهای کِشنده نیز داده‌های ترافیکی را به‌صورت لحظه‌ای دریافت کرده و مسیرهای مناسب را به راننده توصیه می‌کنند.

کامیون هوم‌تراک جیلی


در ادامه بخوانید: انواع کامیون و کاربرد آن


ارائه بهینه مسیرهای سوخت گیری یا شارژ مجدد

در همین حال، سیستم مدیریت انرژی هوم‌تراک نیز می‌تواند انرژی یا سوخت کامیون را برای دستیابی به بهینه‌ترین عملکرد اقتصادی مدیریت کند و مسیرهای بهینهٔ سوخت‌گیری یا شارژ مجدد را به راننده توصیه کند. علاوه بر این، به لطف سنسورهای استانداردی مثل لیدار، رادار موج میلی‌متری و رادار اولتراسونیک به همراه اینترنت ۵G، هوم‌تراک می‌تواند به سیستم خودران سطح چهار هم مجهز شود. این کامیون علاوه بر اینکه می‌تواند با دیگر کامیون‌ها ارتباط برقرار کند، از قابلیت به‌روزرسانی از راه دور هم برخوردار است که به‌مرور در طول زمان سیستم‌های نرم‌افزاری آن‌را ارتقاء می‌دهد.

کامیون هوم‌تراک جیلی

ترکیب کار، زندگی و سرگرمی در کامیون هوم‌تراک جیلی

نام هوم‌تراک نشان از کامیون کِشنده‌ای دارد که حس و حال خانه را خواهد داشت. به گفتهٔ سازنده، فضای داخلی این کامیون، «کار، زندگی و سرگرمی» را باهم ترکیب کرده و نیازهای حیاتی راننده را برآورده می‌کند. کابین هوم‌تراک یک قسمت رانندگی و یک قسمت نشیمن دارد که دومی شامل حمام کامل با دوش و توالت، تخت یک‌نفره، یخچال، چای‌ساز، آشپزخانه و حتی یک ماشین لباس‌شویی کوچک می‌شود.

ترکیب کار، زندگی و سرگرمی در کامیون هوم‌تراک جیلی

طراحی ارگونومیک کامیون هوم‌تراک جیلی

هوم‌تراک در قسمت رانندگی هم از صندلی با طراحی ارگونومیک، دوربین باکیفیت برای نظارت دقیق روی هوشیاری و تمرکز راننده و دستیار هوش مصنوعی بهره می‌برد. در اینجا دوربین‌های کامل ۳۶۰ درجه هم وجود دارد که هر مشکل یا مانعی در اطراف کامیون را چه در حال حرکت و چه در حالت توقف به راننده نشان می‌دهد. از لحاظ طراحی هم کابین هوم‌تراک به لطف متریالی مثل پارچه‌های نرم طبیعی، پلاستیک‌های پایدار و چوب بامبو، محیطی سازگاربامحیط‌زیست را با الهام از جنگل‌های بامبوی چین فراهم کرده است.

طراحی ارگونومیک کامیون هوم‌تراک جیلی

به گفتهٔ جیلی، هوم‌تراک بازارهای جهانی مثل اروپا، کره، ژاپن و آمریکای شمالی را هدف قرار داده است و نسخهٔ تمام الکتریکی آن به رقیبی برای تسلا سِمی تبدیل خواهد شد.

نگاهی به کامیون هوم‌تراک جیلی


در ادامه بخوانید: آشنایی با تسلا سایبرتراک؛ وانت سریع، عجیب و ضد ضربه


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *