آشنایی با کامیون الکتریکی تسلا سمی

آشنایی با کامیون الکتریکی تسلا سمی

کامیون الکتریکی تسلا سمی

تسلا سمی کامیون الکتریکی شرکت تسلا می باشد، کامیون الکتریکی تسلا سمی در هنگامی‌ که با حداکثر ظرفیت خود بارگیری شده باشد که معادل ۳۶ تن است، می‌تواند ظرف ۲۰ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که از تمامی کشنده‌های دیزلی بازار سریع‌تر است؛ اما شگفت‌انگیزتر از این عدد این است که کشندهٔ تسلا در حالت بدون تریلر ظرف تنها ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد اما مهم‌تر از همهٔ این اعداد، این است که کشندهٔ تسلا می‌تواند از شیب‌هایی تا ۵ درجه با سرعت ثابت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت بالا برود.

کامیون الکتریکی تسلا سمی

مقدار پیمایش کامیون الکتریکی تسلا سمی

همواره دغدغه‌ی اصلی دوست‌داران خودروهای الکتریکی، مدت‌زمان شارژ این خودروها بوده و حساسیت این امر برای کامیون Semi به‌ دلیل ماهیت کاری این خودرو، بیشتر است. تسلا اعلام کرده است که ایستگاه‌های شارژ سریع این شرکت می‌تواند در مدت زمان سی دقیقه باتری‌های Semi را برای طی مسافت ۶۴۰ کیلومتر شارژ کند و با وجود شبکه‌ی ایستگاه‌های شارژ سریع در توقفگاه کامیون‌ها، طی کردن مسافت‌های طولانی با خودروهای الکتریکی دیگر یک رؤیا نیست.


در ادامه بخوانید: آشنایی با کامیون هوم‌تراک جیلی


طی مسافت ۸۰۰ کیلومتر با هربار شارژ

این کشنده به چهار موتور الکتریکی مستقل مجهز است که در هریک از چرخ‌های دو محور عقب نصب شده‌اند. موتورهای الکتریکی نصب شده با تغییر گشتاور وارد شده به هر چرخ سبب جلوگیری از لغزیدن تریلر در جهت ناخواسته می‌شوند و قابلیت اعتماد این موتورها تا ۱.۶ میلیون کیلومتر از سوی تسلا تضمین شده است. کامیون تسلا سمی (Tesla Semi) با حفظ سرعت تعیین‌شده در بزرگ‌راه‌ها، با هر بار شارژ می‌تواند تا شعاع ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند؛ البته این شعاع حرکتی در حالتی است که تریلری به Semi متصل نباشد.

تسلا سمی طی مسافت ۸۰۰ کیلومتر با هربار شارژ

بهینه‌سازی‌ آیرودینامیک کامیون الکتریکی تسلا سمی

تسلا همچنین به آیرودینامیک کشندهٔ خود نیز بسیار توجه داشته است از جمله بهینه‌سازی‌های صورت گرفته می‌توان به فلپ‌های کناری، حذف فاصله میان کامیون و تریلر و کف مسطح کابین اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این کشنده این است که به گفتهٔ تسلا قیچی کردن با آن غیرممکن است زیرا چرخ‌های عقب آن به‌طور مستقل عمل کرده و گشتاور آن‌ها به‌طور پویا تنظیم می‌شود تا قیچی کردن هیچ‌گاه رخ ندهد.


در ادامه بخوانید: انواع کامیون و کاربرد آن


بهینه‌سازی‌ آیرودینامیک کامیون الکتریکی تسلا سمی

نگاهی به امکانات کامیون الکتریکی تسلا سمی

صندلی راننده در مرکز کابین Semi قرار دارد و در دو طرف فرمان، دو نمایشگر لمسی برای کنترل قسمت‌های مختلف خودرو تعبیه شده است. دوربین‌های نصب‌شده در اطراف این کامیون سبب می‌شود راننده دیگر نگران نقاط کور نباشد. Semi نیز مانند دیگر خودروهای تسلا، با سیستم‌های ایمنی و کمکی بی‌شمار عرضه خواهد شد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم خودران اشاره کرد. سیستم خودران Semi در سفرهای طولانی می‌تواند به موهبتی برای رانندگان تبدیل شود.

نگاهی به امکانات کامیون الکتریکی تسلا سمی

نگاهی به کامیون الکتریکی تسلا


در ادامه بخوانید: معرفی ۴ کامیون تمام الکتریکی برتر 


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *