ریچتراک چیست و چه کاربردی دارد؟

ریچتراک چیست

ریچتراک چیست ؟

امروزه با توجه به بالا بود قیمت زمین جهت ساخت انبارها برای نگهداری مواد اولیه و محصول، اکثر شرکت ها و افراد در هنگام ساخت انبار سعی در ساخت انبارهایی با ارتفاع بالا دارند تا از فضای عمودی انبارها بیشترین بهره را ببرند، بنابراین با قفسه بندی با ارتفاع های زیاد نیاز به وسیله ای جهت جابه جایی کالا با امکان بارگیری در اتفاع های بلند بیش از پیش احساس می شود. از این رو تولید کنندگان لیفتراک و تجهیزات انبارداری بنابه سفارش خریداران سعی در طراحی و تولید تجهیزاتی دارند که قادر باشد کالا را در ارتفاع های بالا جابه جا نماید. یکی از کاربردی ترین دستگاه های تولید شده در این زمینه، دستگاه ریچتراک می باشد. امروز قصد داریم شما را با ریچتراک چیست و چه کاربردی دارد؟ بیشتر آشنا کنیم.

ریچتراک چیست ؟

ریچتراک چیست و چه کاربردی دارد؟

ریچتراک (REACH TRUCKS) در واقع یک نوع از لیفتراک است، ریچتراک یکی از مهم ترین تجهیزات انبارداری می باشد که به شما این امکان را می دهد که در راهروهای باریک حرکت کنید و در عین حال به ارتفاع قابل توجهی دسترسی داشته باشید، ریچتراک برخلاف لیفتراک برای کار کردن در انبارهایی با راهروهای باریک طراحی شده است. دو پایه بیرونی دارد که وزن بار بر روی آن توزیع می شود که یک یا دو چرخ در زیر پایه ها قرار دارد. چرخ حرکتی نیز در زیر موقعیت نشستن اپراتور قرار دارد. اپراتور برای نشستن داخل دستگاه برخلاف لیفتراک از کنار می نشیند. ریچتراک در واقع علاوه بر بالا و پایین رفتن شاخک ها، بر خلاف لیفتراک به جلو هم ریچ می کند و قادر است در راهروهایی با عرض تقریبا ۲۴۰ سانتی متر کار کند.


در ادامه بخوانید: انواع لیفتراک و کاربرد آن


انواع ریچتراک:

۱) ریچتراک Pantograph

۱) یک pantograph از طراحی مدل قیچی برای شاخک های خود استفاده می کند.

۲) بسیار انعطاف پذیر می باشد و می تواند در هر عملیاتی با حجم زیاد استفاده شود.

۳) به نسبت نگهداری کمی نیاز دارد.

۴) قادر به جابه جایی انواع پالت می باشد.

۲) ریچتراک Moving Mast

۱) از یک سیستم هیدرولیک استفاده می کند.

۲) برای تامین خواسته های شرکت شما در دسترس می باشد.

۳) کمتر مستعد آسیب جسمی مرتبط با فشار به کارگر می باشد.زیرا خودکار است و شامل یک بالابر قدرتمند می باشد.

۴) مانور در راهروهای باریک را به خوبی انجام میدهد.

ریچتراک چیست و چه کاربردی دارد؟

کاربرد ریچتراک چیست

ریچتراک مناسب ترین دستگاه جهت کار در سرد خانه ها، انبارهای مواد غذایی و دارویی و سالن های سرپوشیده می باشد. ریچتراک با مانورپذیری بالا توانایی جابجایی کالا در نواحی باریک و با دقت بالا را دارا می باشد. طول و شعاع چرخش کمتر، ریچتراک را به یکی از گزینه های مطلوب برای انبارها تبدیل کرده است. طراحی ایستاده برای حالت راننده، موجب میدان دید وسیعتر و سرعت سوار و پیاده شدن سریعتر گردیده است.


در ادامه بخوانید: انواع جک پالت و کاربردهای آن


مزایای استفاده از ریچتراک های Moving Mast نسبت به Pantograph چیست؟

هر دو کاملا شبیه به هم هستند ولی Pantograph امکان دسترسی به عمق دو برابر را نسبت Moving Mast در قفسه ها دارد که Moving Mast هم با نصب یک الحاقیه می تواند به این عمق دسترسی برسد Pantograph امکان دسترسی به ظرفیت بالابری بیشتری را دارد.

آیا از ریچتراک ها در فضای بیرون هم می توان استفاده کرد؟

بله در سطوح صاف، اگر چرخ های بزرگتری بر روی آن نصب شود از آن ها می توان در سطوح شیبدار نیز استفاده گردد. باید به این نکته توجه کرد که آن ها دارای باتری الکترونیکی هستند و در باران نمی توان از آن ها استفاده کرد.

تفاوت لیفتراک و ریچتراک چیست

دستگاه ریچتراک به علت اینکه جهت جابه جایی کالا در انبارهای قفسه بندی شده طراحی شده است از ابعاد کوچکتری نسبت به لیفتراک برخوردار می باشد.

ریچتراک به صورت کاملا برقی طراحی شده است به این صورت که هم حرکت و هم بارگیری و تخلیه توسط این دستگاه به صورت برقی بوده و انرژی خود را از باتریهای قابل شارژ تامین می نماید.

ریچتراک نسبت به لیفتراک از ابعاد کوچکتری برخوردار بوده و همچنین از آلودگی صوتی بسیار پایین تری برخودار است.


در ادامه بخوانید: کاربرد بابکت چیست؟


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *