جرثقیل موبایل چیست؟

جرثقیل موبایل چیست؟

جرثقیل موبایل چیست؟

این نوع ماشین برای حمل و جابه جایی بار و اجسام سنگین طراحی وساخته شده است و با توجه به کاربردهای متفاوت و توان کار در شرایط های مختلف در اشکال بسیار متنوع ساخته شده اند. اما ویژگی قابل توجه جرثقیل موبایل قابلیت جابه جایی آن است که البته این امر در کمترین زمان و بدون نیاز به شرایط نصب تخصصی و استقرار آن صورت می گیرد. پس یکی از مزیت هایی که باعث کاربرد روز افزون این نوع جرثقیل ها شده این است که در کمتر از یک ساعت میتواند آماده کاربری شود و محدودیت مکانی نسبت به سایر جرثقیل ها ندارد مثلا در یک پروژه ساختمانی برای بکار گیری تاور کرین نصب و راه اندازی تخصصی نیاز است که بازه زمانی و شرایط نصب خاص خود را می طلبد اما جرثقیل موبایل در زمان کوتاهی توسط اوپراتور در محل جابه جایی مستقر میشود.

جرثقیل موبایل چیست؟

جرثقیل موبایل یا موبایل کرین (Mobile Crane)

موبایل کرین (Mobile Crane) یا جرثقیل موبایل، جرثقیلی است که “به وسیله کابل فولادی و یا جک های هیدرولیکی قدرتمند کنترل می شود. این نوع از جرثقیل به وسیله ی خودرویی که با زنجیر (Crawlers) و یا با لاستیک های بادی (Rubber-Tired Carriers) حرکت می کند بر روی کامیون (خودروی کِشنده) نصب می شود.”


در ادامه بخوانید: چین بلاک یا جرثقیل دستی چیست؟


دسته بندی کلی جرثقیل موبایل

جرثقیل‌های موبایل (ماشینی): بروی زمین به دو صورت ثابت (نصب جک) و کارگاهی (متحرک با بار) عمل می‌کند.

جرثقیل موبایل

تقسیم بندی جرثقیل های موبایل

جرثقیل موبایل را میتوان به دو بخش اصلی تقسیم نمود:

  • بخش اول: تراک یا کشنده
  • بخش دوم: هیدرولیک جرثقیل

وظیفه اصلی بخش اول جابه جایی و حمل جرثقیل است اما در بعضی موارد تراک یا کامیون حامل جرثقیل بیش از یک حمل کننده است؛ که در بخش های مربوطه در سایت ایران جرثقیل توضیحات بیشتر را خواهید یافت. قسمت دوم یا هیدرولیک جرثقیل یک سازه پیچیده است که تلفیقی از چندین مکانیزم است تا در مجموع بتواند ما را به هدف کاربری نزدیک کند از مکانیزم های کاربرده شده در جرثقیل میتوان از ادوات هیدرولیکی مکانیکی سازه های فلزی مدارات الکترونیکی انواع مکانیزمهای انتقال نیرو و حرکت سیستم های مبدل و ذخیره انرژی و… نام برد.

کسب دانش و تخصص جرثقیل های موبایل

بطور قطع دامنه اطلاعات در چنین ماشین پیچیده ای تخصص های متنوعی را طلب می کند و ضعف دانش کافی در انتخاب متخصص مربوط به هر مکانیزم برای مالکین ماشین آلات می تواند هزینه های سنگین در بر داشته باشد. یکی از اهداف مهم ایران جرثقیل این است که اطلاعات لازم و تخصصی در تمام موارد مربوط به جرثقیل را بطور رایگان در اختیار علاقه مندان قرار دهد تا کاربران عزیز از این طریق بتوانند به سهولت نیازهای ماشین آلات خود را برآورده سازند. در خصوص جزئیات مطالبی که گفته شد میتوانید به سایر بخشهای سایت مراجعه کنید.

مقاله های ایران جرثقیل را در دو بخش خدمات جرثقیل و خدمات حمل و نقل میتوانید مورد بررسی و مطالعه قرار دهید، خدمات مرتبط با جرثقیل در دسته خدمات جرثقیل و خدمات مرتبط با حمل و نقل در دسته خدمات حمل و نقل قرار دارد:


در ادامه بخوانید: انواع جرثقیل و کاربرد های آن


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *